Οι Περιφέρειες στην Ευρώπη θα μπορούν να ενισχύουν τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις με "Voucher Καινοτομίας" έως 10.000 ευρώ

Τη χορήγηση "voucher καινοτομίας", ύψους έως και 10.000€, για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις που θα αξιοποιούν ψηφιακές τεχνολογίες, ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το πρόγραμμα είχε πιλοτική εφαρμογή στις Ισπανικές περιφέρειες (Murcia & Extremadura regions).

alt

Όπως αναφέρει η Ευρωπαική Επιτροπή, έρευνα στις χώρες του G-20 έχει δείξει ότι οι Μικρομεσαίες που δραστηριοποιούνται "on-line" τείνουν να έχουν κατά 22% υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης εσόδων σε σχέση με εκείνες που την τελευταία τριετία που χρησιμοποιούσαν περιορισμένα ή καθόλου το διαδίκτυο. Επίσης, σημειώνει ότι οι ΜΜΕ που εκμεταλλεύονται τη δύναμη του Διαδικτύου δημιουργούν περισσότερες θέσεις εργασίας, όπως π.χ. στη Γερμανία, ενώ τείνουν να εξάγουν και περισσότερο.

Όπως αναφέρεται σε έγγραφο πολιτικής της ΕΕ, η χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) παρέχουν μία τεράστια δυναμική στις ΜΜΕ, καθώς επιτρέπει γεωγραφική εξάπλωση, ενισχυμένο μάρκετινγκ, βελτιωμένες σχέσεις με τους καταναλωτές, μόχλευση υπηρεσιών υπολογιστικού νέφους (cloud) και ευκολότερη και ταχύτερη πρόσληψη προσωπικού.

Η ΕΕ θεωρεί ότι στα επόμενα χρόνια θα υπάρξει στην Ευρώπη μία «επιτάχυνση των επενδύσεων σε τρεις τεχνολογίες: την κινητικότητα, τις υπηρεσίες υπολογιστικου νέφους και τις ενοποιημένες επικοινωνίες».

Τι είναι το "voucher"

Το voucher δεν θα είναι τίποτε άλλο από «μικρές πιστωτικές γραμμές» που θα δίδονται σε ΜMΕ για την προμήθεια υπηρεσιών από «παρόχους γνώσης» για την εισαγωγή καινοτομιών στις λειτουργίες τους. Ετσι θα αναπτυχθεί μία «νέα σχέση» μεταξύ των μικρών επιχειρήσεων και των ερευνητικών φορέων για την «τόνωση της απευθείας μεταφοράς γνώσης και την καταλυτική δράση για τη δημιουργία μίας εμβαθυμένης, μακροπρόθεσμης σχέσης». Τα Voucher Καινοτομίας θα δίδονται μόνο εάν στοχεύονται καινοτόμες λύσεις, που καλύπτουν πραγματικές ανάγκες, ενώ δεν θα επιδοτούνται ασήμαντες ή μη βιώσιμες δραστηριότητες.

Η ΕΕ καλεί τα κράτη-μέλη να αρχίσουν τη διαδικασία αποτύπωσης της κατάστασης, αναγνωρίζοντας τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα και θέτοντας στρατηγικές προτεραιότητες για κάθε περιοχή σε σχέση με τις εκάστοτε ανάγκες σε ΤΠΕ.

Η διαδικασία

Μία Μικρομεσαία επιχείρηση θα υποβάλλει αίτηση (περίπου τρεις σελίδες), που θα δείχνει πως η χρήση ΤΠΕ μπορεί να συνεισφέρει στην καινοτομία των εργασιών της, αφού κατά πάσα πιθανότητα θα έχει προηγηθεί κάποια καθοδήγηση από εξειδικευμένους συμβούλους, που θα συνδέονται με τις εκάστοτε περιφερειακές αρχές. Το χρονοδιάγραμμα έγκρισης ή απόρριψης της αίτησης και η επίσημη ειδοποίηση δεν θα πρέπει να είναι περισσότερο από πέντε με δέκα εργάσιμες ημέρες.

Η αξία του voucher θα ποικίλλει ανάλογα με το κόστος του κάθε project, όμως συνήθως δεν θα ξεπερνά το προκαθορισμένο όριο των 10.000 ευρώ, ενώ δεν θα αφορά εξοπλισμό αλλά μόνο προμήθεια υπηρεσίας. Οι ΜMΕ θα προμηθεύονται υπηρεσίες ΤΠΕ από διαπιστευμένο πάροχο με αντάλλαγμα το voucher και θα μπορούν να επιλέξουν από έναν ανοιχτό κατάλογο επιχειρήσεων. Η χρηματοδοτική υποστήριξη των περιφερειακών αρχών θα έρθει από εθνικούς πόρους και τα διαρθρωτικά ταμεία της ΕΕ.

Δεν θα αποκλείονται οι νεοφυείς επιχειρήσεις (start-ups)

Η ΕΕ εξετάζει δύο εναλλακτικές: 1) Οι ΜΜΕ που θα μπουν στο πρόγραμμα πρώτα θα πληρώνουν το κόστος της υπηρεσίας και μετά θα λαμβάνουν το voucher ή 2) θα μπορούν να μεταβιβάζουν το voucher απευθείας στον πάροχο των υπηρεσιών, εάν αυτές παραδοθούν σωστά.

Επίσης, κατά περίπτωση, οι Περιφέρειες θα μπορούν είτε να διαχειρίζονται το σχήμα κατευθείαν είτε να το αναθέσουν σε ενδιάμεσους φορείς με σχετική ικανότητα, όπως αναπτυξιακές υπηρεσίες, κέντρα καινοτομίας, επιμελητήρια, πανεπιστήμια, συστάδες επιχειρήσεων και άλλους.

Όπως αναφέρει η Επιτροπή, το voucher θα πρέπει να στοχεύει ΜΜΕ που βρίσκονται μετά το πρώτο στάδιο ανάπτυξης, δηλαδή σε φάση ωρίμανσης, όμως δεν αποκλείονται και οι νεοφυείς επιχειρήσεις (start-ups).

Για την παροχή των υπηρεσιών οι Περιφέρειες θα μπορούν να προχωρήσουν σε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος από δυνητικούς παρόχους, φτιάχνοντας μία πιστοποιημένη λίστα από φορείς. Η τελική λίστα όμως θα είναι κλειστή και θα καθοριστεί με διαγωνιστική διαδικασία. Μία άλλη σκέψη είναι να υπάρξει προεπιλογή των παρόχων, ανάλογα με το project, ενώ μία τρίτη είναι η ελεύθερη επιλογή παρόχων από όλες τις ΜΜΕ.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Πηγή: epixeiro.gr

Τεχνική υποστήριξη: dastasupport@teipat.gr

Βασισμένο στο Drupal